24/03/2014

Omtrekking

For en stund siden kjøpte jeg meg et par stoler på bruktbutikken. Jeg elsker gamle ting, og kanskje spesielt stoler. 
Disse hadde et fint trekk, men det var litt flekkete og slitt. Så jeg henvendte meg til min flinke bestemor for hjelp, og sammen er vi dynamitt!

Hun har masse gammelt stoff liggende, og jeg fikk noe hun hadde brukt på spisestuestolene sine en gang i tiden. 
Vi prøvde først å ta av det gamle trekket, men det viste seg fort at stolene er rimelig gamle, og puten består av hår og gammeldags stopp. Ikke et prosjekt å holde på med innendørs, altså. siden det var midt på vintern hadde jeg ikke tålmodighet til å vente til våren kommer, så vi la bare det nye trekket utenpå det gamle. 


Til slutt limte jeg på et bånd rundt kanten for å skjule stiftene, og jeg må si jeg ble meget fornøyd! 

No comments:

Post a Comment