12/10/2013

Lag en telysholder

Jeg elsker høsten. Mye fordi at det blir mørkt om kveldene. De fleste nordmenn blir deprimert når mørketida kommer, og lengter tilbake til sol og sommer. Men ikke jeg, nei. Jeg hører til denne mørke årstida, der luften lukter godt og det går an å tenne masse lys, og lese bok etter bok mens jeg hører på alt annet enn "sommermusikk". 

Her en kveld da jeg skulle samle telystroppene mine, måtte jeg vemodig erkjenne at jeg ikke hadde så mange telysholdere som jeg kanskje trodde. Jeg vet at nille har mange fine som det går an å kjøpe for en billig penge, meeen... jeg er blakk. Så da tenkte jeg at det må da søren meg gå an å få litt lys i stova selv om kontoen går mot vakuum. 

Og... ta-daa!


Her er mine nye fancy, moteriktige telysholdere! 
Rull videre nedover for instrukser, da vel! 


Det du trenger er: 
-tomme syltetøyglass
-kvister fra ett eller annet tre. Eller en busk. 


Knekk kvistene opp i passe biter, og lim dem rundt kanten av glasset. 
Easy peasy lemon squeesy! 


Bildene yter dem ikke rettferdighet. De ble faktisk skikkelig fine. 

No comments:

Post a Comment