17/10/2013

Ferdig!

Tenk det, jeg har skrevet en bok.

Jeg har alltid hatt lyst til å skrive en bok. Da jeg var yngre ville jeg bli forfatter. 
Og nå, nå har jeg altså kommet halvveis.
Den kommer ikke til å selges i butikk eller leses av flere tusen Nordmenn. Den kommer til å ligge innpakket under juletreet hjemme hos mamma og pappa, og mens jeg er på jobb klokken syv om kvelden på julaften, kommer de til å åpne den. Og om de liker den eller ikke, så har jeg like fullt skrevet bok!


Fantasy er uten tvil min favorittsjanger, og det er selvfølgelig en fantasyfortelling jeg har skrevet. 
Og som alle vet, ingen fantasyfortelling uten medfølgende kart! Så det har jeg jo selvfølgelig også laget. 

Den eneste bakdelen med hele dette skriveeventryet mitt, er at jeg har slitt med å lese andre fantasybøker. Jeg vet ikke hvorfor, kanskje fordi jeg alltid ville sammenligne den ene med den andre, eller lignende. Det har i hvert fall vært noen triste måneder, samtidig som det å lære mine egne karakterer og verdener å kjenne, har vært... vel, magisk (pun somewhat intended). 

Nå venter jeg ivrig på juletider (det gjør jeg jo hvert år), i håp om at jeg skal få ros og kritikk i bytte mot noen dagers underholdning. 

No comments:

Post a Comment